HTML

babadesign - kreatív ötletek kicsiknek és nagyoknak

Egyedi grafikai és dekorációs anyagok - nem csak babáknak!

Kapcsolat

Uhrner Gabriella

06 30 9 244 236

gabka@weddingdesign.hu

Utolsó kommentek

Közösségi oldal

A mi naplónk - szülés előtt 3 héttel, avagy a kicsi pocak titkai

2011.06.27. 23:30 ...gabka...

Drága olvasók, nagyon régen nem jelentkeztem, az idő rohan, mi pedig hetekre, napokra vagyunk a partraszállástól... Gyakran előfordul, hogy így a babavárás végső szakaszában is csak 6-7 hónapos terhesnek gondolnak az emberek, és még mindig van derekam, ami egyszerre hihetetlen, de természetesen jó érzés. Nincs vizesedés, lábdagadás, nincs "terhesség", hiszen nincs is teher. :) Mindez úgy, hogy a pocok normál méretű, egészséges magzat, az összes ultrahang vizsgálaton ugyanakkorra jelezték az érkezését...

 

Hogyan maradjunk csinos és "kis hasú" kismamák a 9 hónap alatt?

1. Kiegyensúlyozott táplálkozás: napi 4-5 alkalommal, egészséges, természetes, tiszta alapanyagokból, rengeteg zöldséggel, gyümölccsel, gabonával, hüvelyessel, hallal. Én az elmúlt 9 hónapban sem fogyasztottam 2 és 4 lábú állatokat - lehet, hogy ez is segített áramvonalasnak maradni? :) Viszont nem vagyok egy korán reggelizős alkat, így nekem a tízórai sosem jött össze, az uzsonna viszont annál inkább. Éhezés szóba sem jön! A szervezet jelez, hogy mire van szüksége, érdemes hallgatni rá... Akinek minden este azt súgja, hogy pizzát és somlói galuskát kér, az valószínűleg rosszul értelmezi a jeleket. :))

2. Egészséges nassolnivalók: natúr magvak, gyümölcs, aszalt gyümölcs, joghurt, házi készítésű zabpelyhes sütik... Nyugodjatok meg, én sem vagyok szent, előfordult olyan is, hogy egy egyedül töltött estén lecsúszott egy egész doboz fagyi - igaz, ilyen egyszer történt, és a helyzet meglehetősen kritikus volt - a férjem tudna mesélni róla. :) Ha őrült vágyat éreztem valami vadabbra, igyekeztem azt uzsonnára időzíteni és lelkiismeret furdalás nélkül betolni (és nem este, vacsora után bűnözni). :) Sokat segít egyébként, ha elolvasom a termékek összetételét, egyből elmegy a kedvem attól, hogy a gyermeket a hasamban ilyesmikkel etessem. Hiszek abban, hogy minden, ami természetes és tartósítószermentes, az épít. E-számokra sem nekem, sem a törpének nincs szüksége.

3. Gyümölcsreggelik: biztos sokan felszisszennek, hogy gyümölcsöt enni reggelire már pedig nem elegendő egy kismamának - aki ilyet gondol, az nem látta azt a halmot, amit én reggelente elpusztítok. :) Biztos vagyok abban, hogy léteznek sokkal kiegyensúlyozottabb tápanyagösszetételű reggelik is a babavárás idejére, nekem azonban a kezdetekben erőteljesen jelentkező output nehézségek miatt ez a hatalmas rostdózis vált csak be - már ha értitek, mire gondolok. :)) Szerencsére ezek a panaszok elmúltak, de volt idő, amikor a napomat zöld tea - kefír kombóval indítottam, és egy óra múlva jött erre a gyümölcs, és még így sem volt mindig garantált az eredmény... :)

4. Testmozgás: az első nyolc hónapban változtatás nélkül folytattam az addig is jól bevált alakformáló edzéseimet, heti 3-4 alkalommal legalább. A 32. héttől szétválasztottam az egy órás tornát, és külön napokon végeztem a felsőtest és az alsótest edzését, fél-fél órában, egyszerűen mert már így esett jól, ezt jelezte a szervezetem. A 36. héttől már nem igazán éreztem lelkesedést a súlyzók emelgetéséhez, így maradt a kismama jóga, heti 2-3 alkalommal másfél óra. Egy múltkori posztomban kicsit leszóltam a kismama jógát - nos vissza kell szívjak minden negatívumot, amit akkor írtam vagy gondoltam - csak a megfelelő helyet és oktatót kell megtalálni, hogy az élmény zseniális legyen - de erre még kitérek kicsit lejjebb.

5. Erős hasfal: még a 31. heti ultrahangon jegyezte meg az orvos a kórházban, hogy biztos nagyon sokat sportoltam, és rengeteg hasizom-gyakorlatot csináltam az életem során, mert a feszes has képes "benn tartani" a babát a testüregben. Tényleg nagyon sokat hasaztam már, de egyáltalán nem tartottam extra erősnek a hasizmaimat - bár lehet, azok voltak a kis párnák alatt, csak ez kintről nem látszott igazán, jól eltakartam azokat a bizonyos kockákat. :)

6. Széles csípő: nem vagyok egy kis fokhagymafenekű típus, alapban asszonyos a csípőm, amivel elég sokáig nehezen békéltem meg - most viszont lehet, ez is bejátszik a tényezők sorába - logikusnak tűnik, hogy szimplán több hely van így a babának, mintha fiúsan karcsú lennék csípőtájékon. Magas is vagyok, így két dimenzióban is jobban elfér bennem a pocok, mint egy apró és törékeny leányban. :)

7. Helyes testtartás: könnyen tudom billenteni a medencémet, magam alá forgatni képletesen szólva, ami sokat segít az alsó deréktáji szakasz tehermentesítésében, illetve a helyes testtartás kialakításában. Mondanom sem kell, hogy a jó testtartás mennyire mást mutat optikailag, mint a helytelen: ha elengedem magam, az én hasam sem olyan kicsi, ellenben a derekam biztosan megfájdulna, ha huzamosabb ideig így tartanám magam... Menjetek gerinctornára, ott szuperül megtanítják ezeket a dolgokat, és a szülésnél is jól jön majd, ha az ember le tudja szorítani a derekát az ágyra...

8. Jóga: mindig szerettem itthon jógázni, van pár szuper DVD-m, amit előszeretettel gyakoroltam, persze az otthoni próbálkozásokat jó, ha megelőzi néhány óra oktatóval, csoportban. Néhány hete pedig teszteltünk egy új stúdiót lelkes jóga- és kismamatársammal, és elmondhatom, hogy ég és föld a különbség aközött, amit az első helyen tapasztaltunk, és a mostani terem/oktató között. Nagyon jól esik az a másfél óra, tényleg kikapcsol és segít befelé figyelni, tanulunk szuper légzőgyakorlatokat és lazító technikákat, a végére egészen ellazulok, olyannyira, hogy van, hogy perceket kell ülnöm a kocsiban, mielőtt el merek indulni újra a városi forgalomba... :) És van még egy előnye: jóga után "tisztának" érzem magam és azokon a napokon egyáltalán nem vágyom semmi bűnözős kajára. :) Ellenben zöldség és gyümölcs jöhet korlátlan mennyiségben.

9. Genetika: végül, de nem utolsósorban nem hagyhatom figyelmen kívül azt a pontot, ami valószínűleg minden eddigit felülír, a genetikai adottságokat - minden bizonnyal szimplán bazi szerencsés alkat vagyok (aki azért sokat is tett a saját és a babája egészségéért az elmúlt hónapokban - de önmagában ez édeskevés lenne talán).

 

Miért jó, ha nincs nagy hasunk? 

- tudunk borotválkozni, mindehol, nem kényszerülünk rá, hogy más segítségét kérjük :)
- be tudjuk kötni a cipőfűzőnket, becsatolni a szandálunkat
- tudunk pedikűrözni, lábkörmöt lakkozni 
- könnyű és jóleső a testmozgás végig a 9 hónap alatt
- csinosabbnak érezzük magunkat, jobb az önbecsülésünk
- a férjünk előtt bátrabban mutatkozunk lenge öltözékben is :)

 

A fenti tippeket senki ne vegye túl komolyan, hiszen azok a személyes tapasztalataimról szólnak, de minden tudományos alapot nélkülöznek, írásomat inkább szórakoztatónak szántam - ha tudnám a valódi titkot, azt hiszem, már nagyon gazdag lennék... :)

Mielőtt bárki felületességgel vádolna meg gondolatban: szerintem is az a legfontosabb, hogy a baba egészségesen fejlődjön és érkezzen erre a világra, de amíg mi vagyunk a gazdaszervezet, a jó közérzetünk, fittségünk nem válaszható el a törpe állapotától - egészséges mama = egészséges baba. :) Persze tisztában vagyok vele én is, hogy a hasunk várható méretét nem szabályozhatjuk, de arra lehetünk befolyással, hogy mennyit hízunk, és ennek következtében hogyan éljük meg ezeket a hónapokat...

 

Szurkoljatok, hogy egy ilyen szuper könnyű, gondtalan és felhőtlen terhesség után egy gyors szülés jusson nekem, majd egy rendes gyermek, aki keveset sír, ámde sokat alszik, és csak enni kel fel... Tudom, tudom, hova menjek... :))

Lehet, hogy a következő bejelentkezéskor már két darabban leszünk, addig is élvezzétek a nyarat és a napsütést! :)

3 komment

Címkék: mi babanapló

A bejegyzés trackback címe:

https://babadesign.blog.hu/api/trackback/id/tr833020173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cscsalád 2011.06.30. 21:21:25

Gabka, ez annyira cuki!!:)
Tényleg minden tisztelet, hogy ennyire tudtál végig koncentrálni a helyes életmódra minden szempontból.
Gyors szülést kívánok és egy tüneményes babát!!
puszi

...gabka... 2011.06.30. 22:46:36

@cscsalád: Köszönöm - azért voltak ám kilengések (gyorsétterem, pizzázás, fagyi, süti, keksz, még csipszre is vetemedtem egyszer, pedig évek óta nem ettem), de az alapmeder az tényleg egészséges irány volt... Igazából én alapban így éltem, sőt, ahhoz képest sok lazaságot engedtem meg magamnak. :)
De láttál, és tudod, milyen gondtalan volt az egész babavárás - tényleg megérte. :)

miss Scotty (törölt) · http://avarazsollo.blog.hu 2011.07.07. 21:31:15

Jómagam két szülésen vagyok túl (5 és 7 évvel ezelőtt). Az elsőnél 25kg, a másodiknál 27kg jött rám (mind a két gyerkőcnél kb. 50kg-ról indultam), úgy hogy nem zabáltam, normálisan ettem, mint a teherbeesések előtt. A szülések után (első után 3 hónappal, a második után 6 héttel) hamar lement a felszedett súly. Nem fogyóztam, sokat sétáltam és igény szerint szoptattam a lányaimat (mindkettőt másfél éven keresztül). A bőrömön semmi nem látszik (sem a pocin, sem a ciciken), pedig 30 fölött szültem mind a két gyereket.
Minden agyban dől el. Ehhez persze az is kell, hogy a párunk ne egy "kövér disznót" lásson bennünk. Fontos, hogy ne egész nap melegítőben szaladgálós, zsíros hajú kismamák legyünk. Ja, és a másik véglet sem annyira ideális (műkörmös, magassarkúban babakocsit tologatós).
Azt kívánom, hogy élvezd az anyaság minden pillanatát! Nagyon hamar megnőnek a kicsit.
Üdv. Scotty
süti beállítások módosítása